Добра припрема за час - успешан час март

Ма колико били стручни да одрадимо наше часове, планиран и програмиран час лакше ће довести до реализације циљева наставе, него импровизације, које често користимо. Нова времена носе нове облике, методе и технике рада и њихова употреба у настави мора бити строго контролисана, да не би имали час у коме демонстрирамо методу а заборавимо на циљ часа.
Из тог разлога овај семинар ће вас провести кроз све елементе добре припреме за час, омогућити да лако и једноставно креирате своје часове, користећи збирке метода које ћемо на семинару користити и представити. Током 22 дана, пролазићете кроз радионице, задатке, тестове и креирати своје припреме за час. На крају семинара креираћемо збирку припрема за час насталих на семинару која ће бити објављена на званичном сајту семинара.

контакт: info@obrazovnokreativnicentar.com

Savetodavni rad - osnova za dobro vaspitanje i obrazovanje mart

Iako je savetovanje sastavni deo svih segmenata i oblasti rada prosvetnih radnika, svedoci smo da se školske situacije ne rešavaju uvek baš efikasno. Učenici gube kontrolu, nastavnici volju, a komunikacija zanemi do “bez signala i ekspresija”.  Zabrinjavajuća je, a svima poznata postaje, činjenica da deca ne vole školu. Negativan stav prema školi proističe, očigledno, iz nezadovoljene neke od potreba dece, odnosno učenika.

Kao prosvetni radnici, učeći na različitim smerovima fakulteta, nismo imali iskustva sa porodicom kao patnerom u obrazovanju. Zapravo, spremajući se za rad sa decom, nismo baš sigurni da li smo se spremali i za rad sa RODITELJIMA dece.. Zašto nam je nekada teško da jednostavno objasnimo roditeljima ono šta je naš cilj  i namera? Nekada preumorni, nekada neshvaćeni, a vrlo često neadekvatno pripremljeni, stupamo u komunikaciju sa njima. Šta nam može pomoći da komunikacija sa roditeljima bude što efikasnija?

Čest je slučaj da nastavnici svoje probleme donose u školu, kao i da ih iz učionica prenose u zbornice, što dovodi do napetog odnosa u kolektivu. Takvo stanje u kolektivu nikom ne odgovara i sve se na kraju “slomi” na pedagogu, direktoru ili nekoj trećoj osobi, koja je po nekim nepisanim pravilima “dužna” da vodi računa o ovim stvarima. Savetodavni rad sa nastavnicima je veoma bitan jer prijatna atmosfera u kolektivu, stručni i osposobljeni nastavnici predstavljaju osnovu za kvalitetno funkcionisanje škole.

Informacije na: info@obrazovnokreativnicentar.com

Testovi znanja - vodič za izradu i primenu mart

U okviru nastavnih programa često dobijamo preporučene načine ocenjivanja. Neki nastavnici vole usmeno da ispituju, drugi radije prate praktičan rad učenika, treći preferiraju posmatranje kao način ocenjivanja, ali možemo reći da je najobjektivniji način ocenjivanja ocenjivanje putem testova znanja.Možda je nastavniku potrebno nešto više vremena da kreira kvalitetan i ispravan test, ali dobijeni rezultati su objektivni i realno prikazuju ostvareni nivo znanja.

Kroz ovaj seminar vodićemo vas kroz karakteristike i funkcije testova, prikazaćemo prednosti, ali i nedostatke ovog načina ocenjivanja, te dobro upoznati sa pravnom regulativom, jer često zbog nepoštovanja pravnih akata test ne možemo realizovati. Takođe ćemo obraditi najbitnije u vezi sa testovima – elemente i tipove zadataka; faze u kreiranju testova, te razmotriti koje sve aktivnosti treba sprovesti pre, za vreme i nakon realizacije testa.

kontakt: info@obrazovnokreativnicentar.com

Ocenjivanje - najlepši posao nastavnika mart

Ne moramo da vam pričamo koliko je ovaj segment našeg rada bitan, možda i najbitniji. U poslednje vreme, u našem sistemu obrazovanja sve što radimo sa učenicima svodi se na to koju ocenu je učenik dobio. To je ono što prvo interesuje učenike, zatim njihove roditelje, pa i naše kolege, direktora … kakve su ocene. Ono oko čega bi se većina prosvetnih radnika načelno složila je da ocena mora da bude objektivna i precizna.

Nekada mora da bude niska, ali moramo da budemo sigurni da, ako smo dali jedinicu nismo nikako pogrešili, jer to nije mala greška; za nas možda i može da bude mala, ali za učenika nikako nije mala. Moramo da znamo, na primer, da naša razlika između trojke i četvorke može učenika da udalji od željene srednje škole ili fakulteta, jer su tamo bitni bodovi izraženi i u dve decimale. Sa druge strane, moramo da znamo da se može desiti da davanjem visokih ocena činimo tzv. medveđu uslugu i sebi i učenicima. Možda tada vidimo osmeh na licima učenika, ali već sledeće godine kod drugog nastavnika na njihovim licima će biti nezadovoljstvo i suze.