Семинари за наставнике из СР и ЦГ у новембру 2016.

Веб алати у настави биологије новембар 2016

Семинар намењен наставницима биологије, екологије и свих сродних предмета у основној и средњој школи. Семинар обрађује теме употребе интернет алата у настави биологије за израду интерактивних наставних материјала. Садржај се реализује кроз следеће теме:

1. Иновативнa наставa биологије - 6 дана
2. Мултимедијa у настави биологије - 4 дана
3. Интерактивни електронски материјали за наставу биологије - 5 дана
4. Израда интерактивних наставних материјала у веб алатима - 6 дана
5. Завршни рад - 7 дана

 

Aktivno orijentisana nastava matematike novembar 2016

Smatramo da je matematika osnova svega, svakog procesa u prirodi i svake ideje. Nama je jasno da se ona proteže u svim oblastima, da je nemoguće zamisliti sport i umetnost bez matematike, da je muzika u stvari audiovizuelizacija brojeva … da ne pričamo o svim ostalim oblastima života. Na žalost, naši učenici to ne shvataju u dovoljnoj meri. Iako matematika važi za apstraktnu nauku, mislimo da najviše logičara i praktičara ima baš među matematičarima.

Iz tog razloga, jer se nekako mimoilazimo sa našim učenicima, rešili smo da napravimo ovaj seminar koji će pokušati da da odgovor kako, na učenicima prihvatljiv način, stići do najboljih rezultata u učenju. Naravno, sve ovo će biti realizovano kroz puno zadataka i radionica i ponekog testa. Nakon seminara sve nastale pripreme za časove matematike biće dostupne nastavnicima matematike.

Дигитални атлас новембар 2016.

Семинар намењен наставницима географије али и свим заинтересованим који могу ове одличне методе да искористе у свом раду. Циљ семинара је оспособљавање наставника географије да примене савремене методе помоћу информационо - комуникационих технологија у настави и реализују часове индивидуализовним приступом ученицима, користећи различите наставне методе.

Садржај семинара се реализује кроз следеће теме:

1. Дидактички материјали у настави географије (7 дана)
2. Гугл мапе у настави географије (7 дана)
3. Google earth у настави географије (7 дана)
4. Google tour builder - алат који путује (7 дана)

Водич за час одељењског старешине новембар 2016 СР

Свако време образовања носи са собом своје предности и мане. Данас је институција одељењског старешине у школи једна од најбитнијих. Поред образовне, васпитна улога просветног радника данас је пресудна за будућност младих људи. Често часови одељењског старешине прођу у шаблонском правдању изостанака и решавању проблема насталих на осталим часовима.

Овај семинар конципиран је тако да одељенским старешинама понуди планове за своје часове у креирању климе у одељењу, помоћи ученицима у методама учења, спречавању проблематичног понашања ученика и изостанака са часова. Током 28 дана, кроз презентације, задатке, тестове и радионице полазници ће изучавати технике и методе за рад на часовима одељенског старешине и учествовати у интерактивним игрицама креираним кроз педагошке ситуације. 

 контакт: info@okc.rs

Добра припрема за час - успешан час новембар 2016 СР

Ма колико били стручни да одрадимо наше часове, планиран и програмиран час лакше ће довести до реализације циљева наставе, него импровизације, које често користимо. Нова времена носе нове облике, методе и технике рада и њихова употреба у настави мора бити строго контролисана, да не би имали час у коме демонстрирамо методу а заборавимо на циљ часа.
Из тог разлога овај семинар ће вас провести кроз све елементе добре припреме за час, омогућити да лако и једноставно креирате своје часове, користећи збирке метода које ћемо на семинару користити и представити. Током 28 дана, пролазићете кроз радионице, задатке, тестове и креирати своје припреме за час. На крају семинара креираћемо збирку припрема за час насталих на семинару која ће бити објављена на званичном сајту семинара.

контакт: info@okc.rs

Аутор/модератор: Jasmina Momčilović, Наташа Џаковић

Ocenjivanje - najlepši posao nastavnika novembar 2016

Ne moramo da vam pričamo koliko je ovaj segment našeg rada bitan, možda i najbitniji. U poslednje vreme, u našem sistemu obrazovanja sve što radimo sa učenicima svodi se na to koju ocenu je učenik dobio. To je ono što prvo interesuje učenike, zatim njihove roditelje, pa i naše kolege, direktora … kakve su ocene. Ono oko čega bi se većina prosvetnih radnika načelno složila je da ocena mora da bude objektivna i precizna.

Nekada mora da bude niska, ali moramo da budemo sigurni da, ako smo dali jedinicu nismo nikako pogrešili, jer to nije mala greška; za nas možda i može da bude mala, ali za učenika nikako nije mala. Moramo da znamo, na primer, da naša razlika između trojke i četvorke može učenika da udalji od željene srednje škole ili fakulteta, jer su tamo bitni bodovi izraženi i u dve decimale. Sa druge strane, moramo da znamo da se može desiti da davanjem visokih ocena činimo tzv. medveđu uslugu i sebi i učenicima. Možda tada vidimo osmeh na licima učenika, ali već sledeće godine kod drugog nastavnika na njihovim licima će biti nezadovoljstvo i suze.